Coraz więcej samochodów, także tych marki Seat, zostaje wyposażony w nowoczesne funkcjonalności, które nie tylko podwyższają poziom użytkowania, ale także sprawiają, że jazda jest dużo bezpieczniejsza.
Mowa tutaj oczywiście o kilku ciekawych rozwiązaniach, m.in. w nowym Seacie Ateca, czy nowym Seacie Arona. Bardzo ważnym wyposażeniem stał się system hamowania awaryjnego, co to dokładnie jest? Gdzie został zastosowany?
Uniknięcie stłuczki
System hamowania awaryjnego jest podstawowym wyposażeniem, m.in. Seata Ateca. Podlega on pod cały system Front Assist, który informuje nas o tym, że zbliżamy się do przeszkody, czyli najczęściej do samochodu przed nami. To taki zaawansowany rodzaj czujników parkowania, który wykrywa „przeszkodę” przed sobą, jednak działa podczas jazdy. Sprawdza się on przede wszystkim podczas sporego zagęszczenia ruchu miejskiego, gdy jest wymagany duży refleks i koncentracja. Nie zawsze jednak w pełni uda nam się ominąć przeszkodę. Problem też często pojawia się, gdy na zewnątrz panuje mgła lub pogoda jest deszczowa. Front Assist najpierw poinformuje nas o tym, że jest przed nami inne auto bądź „przeszkoda”. Często są to jednak sekund, a my nie jesteśmy w stanie zareagować odpowiednio. Wtedy włącza się system hamowania awaryjnego. Dzięki temu albo unikniemy stłuczki, albo skutki kolizji będą niewielkie, gdyż auto wyhamuje najpierw za nas.
Seat Arona
Nieco mniejszy crossover – Seat Arona również ma w swoim wyposażeniu system Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, dzięki temu jazda jest bezpieczniejsza i płynniejsza, nie musimy przyhamowywać ciągle, gdyż samochód „poinformuje” nas o tym, że zbliżamy się do przeszkody, a gdy zajdzie konieczność, wyhamuje za nas nieco. Co istotne, warto zaznajomić się z informacjami dodatkowymi na temat systemu hamowania awaryjnego i Front Assist w Seacie, z pewnością potrzebne informacje znajdziemy na stronie producenta samochodów marki Seat.