Crossovery i SUV-y w ostatnich latach walczą o miano samochodu dla aktywnych. Nic więc dziwnego, że producenci walczą o stworzeniu i wypuszczeniu na rynek modelu, który odpowiadałby za nową jakość. Taki cel z pewnością przyświecał producentom, gdy w ofercie znalazł się nowy Seat Tarraco, przez niektórych określany jako Urban Activity Vehicle, czyli auto o miejskim charakterze dla aktywnych. Czy słusznie? Na co zwrócić uwagę, wybierając się po zakup samochodu dla aktywnych?
Auto dla aktywnych – na co zwrócić uwagę
Aktywne przemieszczanie się wymaga odpowiedniego komfortu prowadzenia. Stąd nasza uwaga powinna być skierowana na moc silnika i dynamikę jazdy. Ważne jest też, jak pojazd będzie zachowywał się na zakrętach czy łukach. Nasza aktywność wymusza również weryfikację jazdy w mieście i poza terenem zabudowanym. Należy zastanowić się nad rodzajem zawieszenia. Na przykład, wspomniany Seat Tarraco bez problemu radzi sobie z pokonywaniem nierówności (dziur czy krawężników), bez obaw o naruszenie podwozia. Ponadto kierowcy powinni bacznie przyjrzeć się:
- zużyciu paliwa,
- odpowiednia regulacja stanowiska kierowcy,
- komfortowi pasażera,
- odpowiednią przestrzeń bagażową na dłuższe wyjazdy.
Samochód dla bardziej wymagających – cechy
Samochody do dłuższych i terenowych wyjazdów można ogólnie podzielić na trzy kategorie – są to pojazdy rekreacyjne, klasyczne i użytkowe. Ten prosty podział umożliwia doprecyzowanie, z jakim przeznaczeniem nabywamy samochód. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się auta typu SUV. Na przykład nowy Seat Tarraco to model bardzo komfortowy, sprawdzający się w trudnych warunkach. Do charakterystycznych cech tego typu pojazdów można zaliczyć m.in.:
- duży komfort jazdy,
- bardzo dobry stan techniczny,
- rozbudowane zderzaki, dostosowane do wymogów bezpieczeństwa wobec pieszych,
- zawieszenie pneumatyczne,
- elektronika w jednostce napędowej,
- niezależne, tylne zawieszenie,
- średnica obręczy koła większa niż 16’’.
Seat Tarraco na wyprawy w teren
Do stajni Seata w kategorii SUV dołączył Seat Tarraco. To największy model tej marki, obok Ateki i Arony. Od strony technicznej wykorzystywane są tu elementy konstrukcyjne Volkswagena, a całość powstała na platformie MQB-A. Tarraco prowadzi się bardzo płynnie, pomimo gabarytów przystosowanych do trudniejszych warunków drogowych (masa – 1,8 t, długość 473,5 cm, wysokość 165,8 cm). Za komfort prowadzenia odpowiada także progresywny układ kierowniczy oraz opcjonalne adaptacyjne zawieszenie DCC. W modelu zastosowane także całą gamę systemów bezpieczeństwa wprowadzonych w rodzinie Seata – m.in. system wykrywania martwego pola, Lane Assist i Front Assist, czy Emergency Assist
Nowy Seat Tarraco i jego mocne strony
Nowy Seat Tarraco to przede wszystkim duży SUV, który już w 2020 ma doczekać się wariantu hybrydowego typu plug-in. Seat Tarraco jest dostępny w wariancie 5- i 7-miejscowym i oferuje bardzo dużo przestrzeni – kierowca i pasażerowie mogą liczyć na dużo miejsca na nogi i głowę oraz dużo przestrzeni bagażowej (760 litrów w wersji 5-miejscowej). Silnik dostępny jest w dwóch wariantach benzynowych i dieslu:
- 1.5 TSI/150 KM – napęd na przednią oś,
- 2.0 TDI/150 KM – napęd na przednią oś,
- 2.0 TSI/190 KM – napęd 4×4,
- 2.0 TDI/190 KM – napęd 4×4.