Kombi, hatchback czy SUV – czym kierować się przy wyborze?

Rodzinne auto Seat Ateca SUV

Zakup nowego samochodu zawsze wiąże się z koniecznością dokonania kilku ważnych wyborów. Jednym z nich jest rozstrzygnięcie dylematu na temat najlepszej wersji nadwoziowej. Sprawdzamy, co warto wziąć pod uwagę przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Przeznaczenie samochodu

Mówi się, że idealnym rozwiązaniem do eksplorowania miejskiej dżungli są klasyczne hatchbacki jak Seat Leon i wszystko wskazuje na to, że tak jest. Zwarta kompaktowa sylwetka, krótki tył sprawdzą się idealnie podczas parkowania na zatłoczonym parkingu przy popularnej galerii handlowej lub w centrum. Gdyby nie wprowadzenie do oferty Seata nowych kompaktowych modeli typu SUV, hatchback byłby w mieście bezkonkurencyjny. Okazuje się, że zarówno Seat Arona jak i Ateca coraz częściej wybierane są przez kierowców poruszających się głównie po terenie zabudowanym.

Przestrzeń dla pasażerów

Cechy, które przesądzają o wyborze mniejszych SUV-ów i Crossoverów Seata jako aut miejskich, to wyższa pozycja za kierownicą, a co za tym idzie lepsza widoczność dookoła oraz bezstresowe pokonywanie tradycyjnych miejskich przeszkód terenowych w postaci większych i mniejszych krawężników. Jako dodatkową zaletę nabywcy aut tego typu wskazują porównywalną ilość miejsca w przedziale pasażerskim w stosunku do klasycznych hatchbacków i kombi. Mówi się nawet o wygodniejszej pozycji siedzącej zarówno w przypadku kierowcy i pasażera, ale jest to wrażenie subiektywne. W związku z tym warto przekonać się osobiście przed dokonaniem ostatecznego wyboru.

Wielkość bagażnika

Bagażnik przeciętnego hatchbacka jest przewidziany do transportu tygodniowych zakupów. Bez większych problemów powinien wystarczyć również na pomieszczenie bagażu, który chcielibyśmy zabrać na krótki wyjazd weekendowy. Oczywiście można tu upchnąć nawet bagaż na dłuższe wakacje, ale do takich zadań lepsze będzie klasyczne kombi, szczególnie jeżeli w podróż wybierają się czteroosobowa rodzina lub grupa znajomych. W takich okolicznościach z bagażnikiem typowego Sportstourera przegra nawet kompaktowy SUV, jednak podobnie jak w zwykłych kombi można się tu ratować pakowaniem po dach.