seat ateca

Klasyk nad klasykami — Seat Marbella

Klasyczne SEATy

Choć Seat Marbella nie jest już produkowany, w latach swojej świetności był jednym z chętniej kupowanych aut osobowych. Dzięki niemu hiszpańska marka z pewnością zyskała na popularności. Warto dodać, że historia wspomnianego modelu jest długa i kręta. Dobrze ją jednak poznać, aby znać wartość samochodu i zobaczyć, jak bardzo starał się hiszpański producent, by móc stworzyć auto na miarę najbardziej wymagających klientów.

Historia Seata Marbella

Pierwszy model, który można było dostać w salonie Seata powstał w 1983 roku. Okazuje się jednak, że historia Marabelli nie jest taka prosta. Okazuje się, że do roku 1980 Seat współpracował z Fiatem i to na jego podzespołach był budowany Seat Marbella.

Kiedy Fiat wypuścił Pandę na rynek, Seat także montował te samochody i sprzedawał je pod swoją marką od 1980 roku. Tak właśnie powstał wspomniany model. Niestety właściciele Fiata, po rozstaniu się z hiszpańskim koncernem, postanowili unowocześnić dotychczasową pandę, dając jej tym samym lepsze zawieszenie i silnik. Nie sposób nie zauważyć, że tym samym Panda stała się samochodem nowocześniejszym i lepiej wyposażonym. Na szczęście hiszpański koncern nie zmartwił się tym faktem, ponieważ jego Seat Marbella sprzedawał się wyśmienicie.

Co wpłynęło na sukces Seata Marbelli?

Hiszpańscy klienci zakochali się w Seacie Marbelii nie tylko z powodu niskiej ceny zakupu, ale również dzięki prostej konstrukcji. Seat, po odejściu od Fiata także wprowadził kilka zmian, szczególnie w przedniej części samochodu, dzięki czemu ten odróżniał się od bliźniaczej Pandy. Pudełkowy wygląd to był strzał w dziesiątkę. Hiszpanie chętnie przychodzili do salonu i wybierali właśnie Seata Marbellę.

Seat Marbella — szczegóły

Seata Marbella można było kupić w wersji trzydrzwiowej. Można było także postawić na dostawczą formę tego modelu, która za czasów Seata Pandy nosiła nazwę Trans, jednak po zmianach właściciele koncernu zdecydowali się na zmianę i nazwali swojego dostawczaka — Terra.  Skrzynia ładunkowa, którą dołożono mogła pomieścić do 1000 litrów. Małe gabaryty samochodu sprawiały, że ważył on zaledwie 700 kg.