SEAT Inca – hiszpański kombivan

Autoryzowany dealer Historia

SEATa Inca można było znaleźć w niejednym salonie SEATa. Był to samochód dostawczo-osobowy typu kombivan klasy B produkowany przez hiszpańską markę SEAT w latach 1995 – 2003. Salon SEATa mógł być dumny z niespotykanej ładowności tego auta.

SEAT – salon koncernu z kombivanem

SEAT Inca był to lekki samochód dostawczy, którym mógł się pochwalić salon SEAT. Napędzany był przez silniki benzynowe lub diesla. Benzynowy silnik 1,4 miał moc 60 KM, a silnik 1,6 – moc 75 KM. Silnik diesla 1,9 był o mocy 64 KM. Ładowność SEATa Inca wynosiła 550 kg, a przyczepa mogła posiadać nawet 1 tonę ładunku.

SEAT Inca był jednym z najpopularniejszych dostawczych SEATów. Jego zaletami były przede wszystkim: niska awaryjność, oszczędna jednostka napędowa i spora ładowność – większa niż w tego typu kombivanach wyprodukowanych w tamtym czasie przez inne koncerny samochodowe.

Salon SEATa z Inca

SEAT Inca należał w latach swojej świetności do największych samochodów dostawczych zbudowanych na bazie aut segmentu B. Był on o kilkanaście cm dłuższy od Forda Couriera lub Peugeota Partnera, a o ponad 20 cm od Citroena C 15 i Renault Kangoo. Ładownia posiadała kubaturę 2,9 m3, a w luku towarowym bez trudu można było zmieścić europaletę. Dostęp do ładowni umożliwiały dwuskrzydłowe tylne drzwi. Praktycznym rozwiązaniem we wnętrzu ładowni było sześć uchwytów zamontowanych w podłodze, które ułatwiały przymocowanie transportowanego towaru.

SEAT z zaletami

Czterocylindrowy silnik SEATa Inca był mało awaryjny i bardzo oszczędny. Średnie spalanie przy obciążeniu samochodu wynosiło nieco ponad 7 l oleju napędowego na 100 km. Był to wynik budzący uznanie.

Po latach, koncern Volkswagen AG, do którego należy SEAT, podjął decyzję o odświeżeniu marki i nadaniu jej nowoczesnego i sportowego wizerunku. SEAT Inca został wycofany z linii produkcyjnej i salonu SEATa, a rolę miejskiego samochodu dostawczego pełniącego także funkcję rodzinnego kombivana przejął dobrze znany Volkswagen Caddy.