Od wynalezienia koła, do nowego Seata Tarraco

Historia

Koło i pojazdy, których działanie oparte jest o jego użycie, stanowią spory element naszej codzienności. Do najbardziej oczywistych przykładów należy większość środków lokomocji, w tym samochody.

Co wspólnego z pierwszym wozem, ma nowy Seat Tarraco?

Koło ma bardzo długą historię. Pierwotnie używane było w garncarstwie oraz innych prostych urządzeniach i zabawkach. Pierwsze świadectwo wykorzystania go do stworzenia środka transportu, pochodzi z ok. 3150 roku p.n.e. Jest to tabliczka, na której widnieje ilustracja wozu z kołami. Prawdopodobnie, takie pojazdy istniały już dużo wcześniej, być może kilkaset, lub kilka tysięcy lat przed stworzeniem tabliczki. Jedno jest pewne, ludzie od dawna znali potencjał tego wynalazku i systematycznie go unowocześniali. Z czasem możliwe było pokonywanie z jego pomocą nie tylko terenów równinnych, ale także górzystych i tych o wymagającej powierzchni. Prawdziwym przełomem, który umożliwił urzeczywistnienie stworzenia tak skomplikowanych pojazdów jak Seat Tarraco, było wynalezienie silnika. Dopiero te dwa elementy połączyły się w prototypy znanych nam dziś samochodów silnikowych.  

Nowy seat Tarraco- najnowsze osiągnięcia przemysłu, dostępne dla każdego z nas

Dzisiejsze kołowe, pojazdy silnikowe, to już nie tylko środki lokomocji, ale także produkty, które zaspokajają wiele innych potrzeb. Podróż samochodem, oznacza dziś komfort i szybkość. Podczas jazdy, samochody ogrzewają podróżnych w zimne dni, lub chłodzą w gorące, dzięki systemom klimatyzacji. Wspomagają nawet kierowcę w procesie parkowania oraz informują o zbliżających się do auta obiektach. Tego typu udogodnienia to standard dla nowoczesnych, aut, takich jak na przykład nowy Seat Tarraco

Seat Tarraco- wyposażenie na miarę XXI wieku

Nowy Seat Tarraco, wyposażony jest w nowoczesne rozwiązania dla bezpieczeństwa oraz komfortu jazdy. Są to przede wszystkim: system 7 poduszek powietrznych (w tym także dwóch kurtyn powietrznych), system rozpoznawania zmęczenia oraz kontrola hamowania (ESC z ABS, ASR, HBA, EDL i XDS). Do ważnych udogodnień można zaliczyć także asystenta podjazdu i zatrzymania, jak i elektromechaniczny hamulec postojowy. Wielu kierowców z pewnością doceni także możliwość podgrzewania lusterek oraz system bezkluczykowego uruchamiania auta.