Silniki hybrydowe były rewolucją dla rynku motoryzacyjnego i paliwowego. Gdy zaczęto je montować w samochodach, sporo mówiło się o ograniczeniu emisji dwutlenku węgla, tlenków azotu i pyłów nieodłącznie związanych ze spalaniem benzyny i oleju napędowego. Choć to sprawa dość złożona, większość firm motoryzacyjnych ma w ofercie samochody napędzane hybrydami.
Dwa silniki
Samochody hybrydowe są zwykle wyposażone w dwa silniki: spalinowy oraz elektryczny, zasilany z akumulatora. Cała energia wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego pochodzi ze spalania paliwa w tradycyjnym silniku. Ograniczenie spalania to korzyści, jakie daje wykorzystanie energii, która w pojazdach z napędem spalinowym jest tracona podczas hamowania.
Hybrydy ograniczają emisję zanieczyszczeń, choć jej nie eliminują. Sporo zależy od użytkowników auta z silnikiem hybrydowym. Taki motor wymaga zmiany przyzwyczajeń, wytworzenia nowych nawyków związanych z przyspieszaniem i hamowaniem. Producenci samochodów zdają sobie z tego sprawę, dlatego komputery pokładowe samochodów hybrydowych informują kierowcę na bieżąco o zużyciu paliwa. Podpowiadają, jak jeździć, by wykorzystać możliwości, które daje hybryda.
Hybrydy Seata
Samochody hybrydowe Seat są wyposażone w silniki TGI działające na benzynie i sprężonym gazie ziemnym (CNG). Zapewniają oszczędności do 30 procent w porównaniu z silnikami wyłącznie benzynowymi. Zalety samochodu z silnikiem TGI? Stosując dwa rodzaje paliw, redukujemy emisję CO2 oraz poprawiamy jakość powietrza i środowiska naturalnego. Cena napełnienia zbiornika CNG jest znacznie niższa niż w przypadku tankowania jakimkolwiek innym paliwem, co oznacza obniżenie kosztów dla kierowcy. W miastach, w których poziom zanieczyszczeń jest wysoki, będzie można jeździć pojazdami o minimalnym wpływie na środowisko naturalne. Salony Seata oferują kilka modeli wyposażonych w silniki napędzane gazem CNG i benzyną. To Seat Ibiza TGI, Seat Leon TGI, Seat arona TGI.