Nowy Seat Arona to obszerne wygodne auto rodzinne. Co więc powiedzieć o sporo większym SUVie czyli o nowym Seacie Ateca? Tu już wchodzimy w strefę luksusowego i bezkompromisowego komfortu. Nie dość, że trudno dokonać wyboru pomiędzy obydwoma modelami tego hiszpańskiego producenta, to jeszcze będziemy musieli rozstrzygnąć, w jakiej wersji silnikowej mają być auta. Zarówno Seat Ateca, jak i Seat Arona oferowane są bowiem z silnikami benzynowymi oraz z silnikami diesla.
Seat Arona z automatem
Mniejszy Seat Arona może więc mieć pod maską litrowej pojemności benzynowy silnik TSI o mocy 115 koni mechanicznych współpracujący z manualną 6-biegową skrzynią lub 7-biegową skrzynią automatyczną DSG. Do wyboru jest jednak również półtoralitrowa jednostka wysokoprężna 1.5 TSI współpracująca ze skrzynią manualną. Warto dodać, że nowy Seat Arona wyposażony w silnik diesla będzie dynamiczniejszym autem. Będzie on bowiem dysponował mocą aż 150 koni mechanicznych.
Seat Ateca – półtora czy dwa litry?
A jak to wygląda w przypadku nowego Seata Ateca? Tu wybór jednostek napędowych jest znacznie bogatszy. Ich przegląd zaczynamy od półtoralitrowego benzyniaka 1.5 EcoTSI o mocy 150 KM. Moc ta może być przenoszona na koła za sprawą skrzyni manualnej, jak i automatycznej. Dużo więcej emocji dostarczą kierowcom lubiącym bardziej dynamiczną jazdę silniki 2-litrowe. Pierwszy z nich to benzynowa jednostka TSI o mocy 190 KM. W tej samej pojemności możemy dostać także diesla. Będzie on jednak nieco słabszy. Motor generuje bowiem moc 150 KM.
Moc to nie wszystko
O ile benzynowy dwulitrowiec Seata Ateca dostępny jest jedynie z 7-biegową automatyczną skrzynią DSG, o tyle w przypadku diesla możemy wybierać pomiędzy manualem a automatem. Wybór jest spory. Wybrać więc silnik diesla czy jednostkę benzynową? Wszystko tak naprawdę zależy od własnych upodobań, zwłaszcza że jednostki benzynowe nie są już tak znacząco droższe w eksploatacji od diesli. Przed wyborem najlepiej przyjść do salonu przetestować obydwa auta. Seat Ateca i Seat Arona czekają.