Nowoczesne jednostki napędowe w samochodach marki Seat

Nowy Seat Seat Leon Silniki Technologia

Witalny wizerunek hiszpańskiej marki wiąże się z dynamiką, która płynie z mocnych i wydajnych jednostek napędowych. Mocne silniki spalinowe to cały czas podstawa w samochodach sygnowanych logo Seat-a. Nie oznacza to jednak, że firma nie eksperymentuje z napędem hybrydowym i elektrycznym.

Mocne i ekologiczne silniki benzynowe ecoTSI

Gama silników benzynowych, z jakimi można się spotkać w różnych modelach Seata, otwiera się najmniejszą jednostką o pojemności 1 litra. W najmocniejszej wersji silnik ten osiąga 115 km, co pozwala na naprawdę sprawne poruszanie się nową Ibizą, Leonem, a nawet uterenowioną Aroną. W przypadku Leona i Arony nabywca może zdecydować się także na mocniejszą 150 konną jednostkę o pojemności 1.5 ltr, z tym silnikiem auta te rozpędzają się do 100 km/h w nieco ponad 8 s i przyspieszają do ponad 200 km/h. Największy i najmocniejszy z konwencjonalnych silników benzynowych w palecie Seata to 2.0 ecoTSI o mocy 190 km. Silnik ten jest dostępny w topowych wersjach popularnych SUV-ów – Tarraco i Ateca. Zazwyczaj występuje w konfiguracji z nową 7 biegową skrzynią automatyczną DSG oraz napędem na 4 koła.

Dla szybkich i oszczędnych najlepiej 2.0 TDI

W przypadku kierowców, którzy zamierzają regularnie pokonywać swoim nowym Seatem znaczne dystanse, dobrą alternatywą może okazać się sprawdzone 2.0TDI. Silnik występuje w trzech wersjach mocy, tj. 150, 177 i 190 konnej. Przy czym, wersja 177 konna jest zarezerwowana wyłącznie dla modelu Alhambra. Oszczędny diesel nie oznacza wcale, że podczas startu ze świateł lub długodystansowego sprintu po autostradzie braknie mocy. Dla przykładu porównaliśmy wyniki najmocniejszej wersji benzynowej i diesla dostępnych w modelu Ateca. Samochód w konfiguracji z napędem 4Drive oraz 7 biegowym DSG, dieslem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,6 s, natomiast wersja benzynowa jest szybsza o zaledwie 0,5 s. Prędkość maksymalna w obu wersjach kształtuje się na poziomie lekko ponad 210 km/h.

Jak 300 koni to Cupra

W odmianie sportowej, zarówno Leon, jak i Ateca Cupra są napędzane 2 litrowym silnikiem benzynowym o mocy 300 km. To najmocniejsze seryjne auta hiszpańskiego producenta. W tej wersji Leon przyspiesza do 100 kmh w zaledwie 4,9 s. Natomiast Ateca potrzebuje na taki sprint tylko 5,2 s. Warto pamiętać, że Cupra Leon jest dostępny także w wersji 290-konnej z napędem tylko na przednią oś. W takiej konfiguracji dostępny jest hatchback i sportstourer. W planach jest wdrożenie produkcji modelu koncepcyjnego Cupra Formentor. To sportowy SUV zaprojektowany wyłącznie dla marki Cupra. Auto ma być piekielnie szybkie i łączyć najnowocześniejsze technologie, w tym napęd hybrydowy z opcją plug-in.