Sposób prowadzenia pojazdu zawsze powinien być oczywiście dostosowany do warunków pogodowych. Niestety nie zawsze pamiętać będą o tym niedoświadczeni kierowcy. Każdemu zresztą chyba z nas przydarzyło się przynajmniej raz wpaść w większy lub mniejszy poślizg.
Nie ma znaczenia, czy dysponujemy samochodem tak nowoczesnym jak Seat Ateca lub innym. Jeżeli jest zbyt ślisko i na przykład nie dostosowaliśmy stylu jazdy i prędkości, to bardzo szybko możemy wpaść w poślizg. Niezwykle często kierowcy mogą sobie nawet nie zdawać sprawy z gołoledzi. Jeżeli więc planujemy jakąś dalszą podróż, to warto szczególnie w okresie jesiennym lub zimowym wykonać na przykład tak zwane badanie przyczepności. Chodzi po prostu o kontrolowane hamowanie awaryjne w jakimś odosobnionym miejscu przy mniejszej prędkości. Unikniemy wtedy potencjalnej stłuczki, a jednocześnie zauważymy, w jaki sposób będzie się zachowywać w konkretnych warunkach nasze auto. Przede wszystkim podczas podróży powinniśmy unikać gwałtownych manewrów i nie jechać zbyt prędko.
Jak bezpiecznie wyjść z poślizgu?
Jest wiele poradników na temat tego, w jaki sposób wyjść najbezpieczniej w poślizgu. Liczyć się będą tutaj najróżniejsze techniki, a decyzje niestety trzeba podejmować w ułamku sekundy. Nic nam, więc nie pomoże zamontowany ABS w pojeździe takim jak nowy Seat Ateca lub innym. Liczą się tu pewne nawyki, którymi musi dysponować kierowca, aby nie stracił panowania nad samochodem. Nie bez powodu istnieje wiele kursów uczących bezpiecznego hamowania i wychodzenia z poślizgu. Od każdego instruktora dowiemy się wówczas, że absolutnie nie można naciskać hamulca pomimo tego, że będzie to z pewnością instynktowna reakcja. Wtedy właśnie nawet jakiś nieduży poślizg może się zamienić bardzo szybko w poważny wypadek. Jeśli mamy na przykład przedni napęd, to wtedy tył samochodu będzie wyprzedzać przód, a więc trzeba dodać delikatnie gazu. Gdy z kolei napęd jest na tylną oś, to wtedy nie należy dotykać gazu, ale kontrować, czyli odbijać kierownicę aż koła złapią przyczepność.